zaterdag, oktober 20, 2007

Einde herfstvakantie

Wat doet een vrouw die de balen heeft dat ze over twee nachtjes slapen weer elke ochtend vroeg op moet om te gaan werken? Die niet eens zozeer opziet tegen de lessen die ze gaat geven aan luidruchtige pubers, maar veel meer tegen de volwassenen die ze vanuit haar coördinerende functie aan moet spreken op hun verantwoordelijkheden. Tot vervelens toe.
En maar geduldig blijven.
En de moed er inhouden.
En er de humor van blijven inzien.
En niet gaan schelden, schreeuwen of schoppen.
En het allemaal weer loslaten 's avonds.
Pffffffff...
Zo'n vrouw gaat schoenen kopen!
Eerst op de site van Ecco kijken, een merk waarmee ze al vaker (voor het eerst in Wenen in de jaren '90) comfortabel en toch enigszins modieus geslaagd is voor niet al te veel geld. En ja hoor, bij de business afdeling vond ze de volgende zwartlederen pump, mèt hak voor als het de komende tijd eventueel toch serieus mocht worden op school.
Met m'n credit card en mijn fiets was ik binnen een kwartier in de winkel en tien minuten later stond ik weer buiten, met mijn nieuwe schoenen aan.
Omdat de hak 6 cm hoog is en ik al minstens een half jaar op platte zolen door het leven ga, verwacht ik dat mijn voeten behoorlijk pijn zullen gaan doen. Mijn rug misschien ook wel. Maar dat zal helemaal opwegen tegen het klakkende geluid dat weerkaatst wordt in de lange gangen van de school, als ik daar streng en strijdlustig doorheen stap, op weg naar weer een collega die ik op onnavolgbare wijze een trap onder z'n hol ga geven.
Figuurlijk gesproken. Naturellement!

Geen opmerkingen: