maandag, april 21, 2008

De hoelahoep

Vanmiddag reed ik rond de klok van drie door het zonovergoten Vondelpark. Overal in het gras lagen verliefde mensen om elkaar heen gedrapeerd te genieten van het mooie, warme weer en elkaar.
Ik daarentegen was op weg naar de tandarts.
(En mijn linkermondhoek voelt nog steeds nergens naar door de verdoving, die ik me als laffe vrouw tot drie keer toe heb in laten spuiten. Als ik lach of praat zie ik eruit alsof ik een beroerte heb gehad.)
Twee vullingen, het vastzetten van een jacket en het aanmeten van een nieuwe kroon voor mijn achterste kies lagen voor mij in het verschiet. Daarvoor moest ik met tegenwind naar de Keizersgracht fietsen. Geeft niet, is goed voor de conditie en het figuur.
Zo somberde ik een beetje voort.
Totdat ik hèm zag. Een neger met een hoofdletter.
Een Neger dus.
Lang en zwart, gespierd maar niet tè, mooie schouders in een strak rood shirt met korte mouwen, rechte trotse rug, prachtige billen in een donkere broek, een verblindende smile van oor tot oor, kort haar op een edele schedel, ergens tussen de 30 en 40 jaar oud. Om zijn middel had hij een hoepel, die hij met sensuele bewegingen van zijn soepele maar strakke heupen eindeloos rondjes liet draaien. Het leek wel in slow motion te gaan...
Ik was niet de enige die van deze aanblik genoot.
Om hem heen stonden in een cirkel van adoratie zo'n vijf echt-Hollandse vrouwen van dik boven de veertig. Helemaal amechtig staarden ze naar hem en naar zijn kunstje, onderwijl hun eigen hoepel (blijkbaar vormden ze een trainingsclubje?) stevig met de handen omklemmend. Ze hadden hem ook ergens op één van hun brede, uitgezakte welvingen kunnen laten rusten, maar blijkbaar zochten ze houvast in hun verrukking.
Het was al met al een ontroerend tafereeltje. En het had ook wel iets genants.
Misschien ligt het aan mijn perverse brein, maar ik bedacht meteen dat het dus als alleenstaande vrouw van in de veertig niet meer nodig is om op "exotische" vliegvakantie te gaan naar Ghana. Je kunt nu ook gaan hoelahoepen in het Vondelpark om aan je gerief te komen. Scheelt weer een paar centen èn het is beter voor het milieu!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt allemaal prettig ja :) hier in het park liggen slechts korstige krakkertsch jammerrrrr!

Anoniem zei

hier is geen park, er zijn geen negers en een hoelahoep heb ik al helemaal in geen jaren meer gezien in deze contreien...
Echt armoei!!

Mathilde Dollekens zei

Tja, dan zul jij toch echt naar Ghana moeten voor een vergelijkbare ervaring... ;-)

Anoniem zei

ja, da's knap lullig, Ik denk ook niet dat ik er kom met de zwager van je Zwager.... Ach weet je, laten we wel wezen: ik kom er sowieso niet, met een hoelahoep en/of neger!