maandag, mei 21, 2007

My Anatomy

Terug van Vlieland had ik mezelf 's avonds blaffend en hoestend voor de televisie geïnstalleerd. 's Nachts had ik al erg weinig geslapen vanwege een aanhoudende kriebel in mijn keel en dat ging nu zeker weer gebeuren, dus ik stelde het zo lang mogelijk uit om naar bed te gaan en zat met de afstandsbediening te zappen op da banque.
(De hoezen moeten hoognodig naar de stomerij, maar ik weet nooit een goed moment daarvoor te bepalen, want dan zit je met zo'n uitgekleed meubel in je woonkamer... Hoe doen anderen dat in godsnaam? Hebben die speciaal voor de reinigingsmomenten extra hoezen aangeschaft? Hoeveel zouden die kosten?)
Ik weet nog dat ik Judge Deed heb gezien op België 2 (dat tegenwoordig Canvas heet, maar daar heb ìk niks mee te maken) en daarna keek ik naar een interview met Belinda Meulendijk, die vertelde Rob de Nijs ingeruild te hebben voor een 29-jarige intelligente, humorvolle, woestaantrekkelijke jongeman. Terwijl ze daar maar over doortortelde en ik me af zat te vragen waarom mij zoiets nou niet overkomt, liet mijn 9-jarige televisie een luidruchtige scheet en viel definitief uit.
Grappig eigenlijk, om dat ook eens mee te maken. Het rook echt een beetje naar brand, dus de beeldbuis zal het wel begeven hebben(?).
Onmiddellijk begon ik te bedenken of ik een nieuwe kon betalen: van mijn vakantiegeld bijvoorbeeld, ware het niet dat ik dat in gedachten al drie keer heb uitgegeven aan àllerlei belangrijke zaken.
Vervolgens leek het me wel stoer (=financiëel aan te bevelen) om radicaal te stoppen met televisiekijken en ook maar meteen met roken, omdat dat met zo'n keel echt niet te doen is.
Inmiddels heb ik een antiek zwart-wit tv'tje helemaal achter uit een kast gevist en kan nu in ieder geval naar het nieuws kijken. Maar toen werd het maandagavond... en dat betekent Grey's Anatomy op Net 5... en die zender kan ik nou nèt niet ontvangen met dat ouwe doosje. Zou het World Wide Web uitkomst kunnen bieden?
Ja hoor!
Via allerlei omwegen ben ik nu beland bij een site waar je alle afleveringen kunt downloaden: niet alleen van Grey's Anatomy, maar nog van veel meer series. Check it out.
Met mijn pc uit het vorige millennium ben ik nu al wel zo'n twee uur bezig en de aflevering is nog maar voor de helft binnengehaald... Dat wordt weer nachtwerk en niet alleen door dat verrekte gehoest.

Geen opmerkingen: