maandag, juni 04, 2007

Hij doet 't weer.

Mijn televisie was stuk. Ik moest een beslissing nemen. De mogelijkheden waren:
1) gewoon zo laten en het hoognodige bekijken op een antiek zwart-wit toestelletje;
2) een nieuwe aanschaffen;
3) een tweedehandstoestel bemachtigen, via een kringloopwinkel of Marktplaats.
Nummer 3 had mijn voorkeur vanuit financiële èn milieuoverwegingen. De kringloopwinkel leek te bewerkelijk in verband met mijn aanhoudende fysieke zwakte, dus Marktplaats maar eens opgedreuteld. Allemaal vage fotootjes en aanbiedingen bekeken en het viel eerlijk gezegd nogal tegen: de prijzen verschilden niet eens zoveel met een spiksplinternieuw exemplaar. Bovendien zag ik er vreselijk tegenop om in mijn toestand bij wildvreemde mensen aan te bellen.
Toen viel mijn oog op een advertentie van de Firma Guttges in de Gerard Doustraat: een ouderwetse reparateur van televisies. Dat die nog bestaan in deze wegwerptijden: ik werd er helemaal blij van!
Ik belde op donderdagmiddag om 12.30 uur en kon mijn oude bakkie meteen komen brengen. Geweldig.
En helemaal geweldig was dat ik hem om half vier alweer kon komen halen! Het heeft me maar 44 euri gekost en twee keer een ritje naar de Pijp en m'n televisie doet het weer als vanouds.
Tel 6794691, Gerard Doustraat 32, tussen de Frans Halsstraat en de Ferdinand Bol in, van harte aanbevolen.

Geen opmerkingen: