vrijdag, februari 16, 2007

We love Lily.

Wie heeft er twee kaarten voor het concert van Lily Allen in Utrecht op donderdag 1 maart a.s.?
Juist ja... ik ja! Midden in een slapeloze nacht gescoord toen ik via internet met mijn credit card in de aanslag toch nog iets vreugdevols op de wereld probeerde te veroveren. Het is me uiteraard gelukt.
En dus ga ik daar dan met Dochter heen en gaan wij samen genieten van dat mooie eigenwijze meisje, dat vast weer een heel grappige en toch stijlvolle jurk om haar volupteuze lichaam heeft gedrapeerd, met kittige hakjes eronder, die passen bij de pittige liedjes die ze zingt met een stem die klinkt als een klok. Soms kun je bijna niet geloven dat je ècht de woorden hoort die je hoort: met vloeken, krachttermen en andere grove taal verhaalt ze over het leven dat volgens haar bepaald niet over rozen gaat. Maar de combinatie met de opgewekte muziek maakt de ellende draaglijk, bij vlagen zelfs humoristisch.
Wij herkennen dat. Het is een werkzame formule: niet de feiten geven de doorslag, maar vanuit welke hoek en op welke manier je ze benadert.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dame, Lily draagt geen hakjes. Lily draaigt Nikes.

Mathilde Dollekens zei

Soms wel hoor, heb ik zelf gezien op de Engelse televisie. Bovendien vond ik kittige hakjes zo'n mooie combi met pittige liedjes. Klinkt lekker.... of niet?!
Ciao bella!