donderdag, maart 29, 2007

Beste Geert,

Ik vind dat het trouwens ook maar eens afgelopen moet zijn met die allochtone hangvrouwen. Met lange rokken en dikke jassen om hun onbestemd gevormde lijven gedrapeerd en met hoofddoekjes op, zit dat maar op onze bankjes in onze lentezon te kletsen en te giechelen... Ze hebben gewoon plezier! Grote, goed gevulde boodschappentassen blokkeren de stoep zodanig, dat je er niet meer overheen kunt fietsen. Als je ze aankijkt, lachen ze naar je! Ik vind het bedreigend en ik vind het een schande. Waarschijnlijk hebben ze ook nog eens allemaal twee paspoorten. Zijn we nou helemaal gek geworden met zijn allen, dat we dat zomaar over ons kant laten gaan??!!

Zo zat ik gistermiddag op de fiets een nieuw hot issue voor meneer Wilders te verzinnen, nadat ik op het bankje bij de brug over de Schinkel een vrolijk clubje Marokkaanse buurtbewoonsters had aangetroffen. Het zag er zó gezellig en relaxed uit, dat ik er graag even bij was gaan zitten. Misschien had ik dat ook gewoon moeten doen of ze in ieder geval moeten vragen of ik een foto van ze mocht maken.
Anyway... het is dus maar gewoon hoe je naar de dingen kijkt. En ik dank God en Allah en Alles op mijn blote knietjes dat hier niet alleen blonde blauw-ogige mensen leven, maar dat er veel meer te ontdekken valt in ons platte, vlakke land.

Geen opmerkingen: