zaterdag, maart 24, 2007

Lang geleden

Mijn modem deed het niet meer... Meer dan een hele week had ik thuis geen internet en het was geen onverdeeld ongenoegen (=een verdeeld genoegen?). Er gaat een hoop tijd zitten in het checken van andere blogs, bankrekeningen, horoscopen etc. en ook het zoeken van "belangrijke" informatie. Net zoals wanneer de televisie stuk is, gaf het dus ook wel rust.
Maar vanochtend zijn Zoon en ik naar het postkantoor gefietst alwaar een nieuw modem (kosteloos ter beschikking gesteld door über-provider xs4all) op ons lag te wachten. Na een hoop geklooi met snoertjes en splitters en toch ook een beroep doen op de Helpdesk is alles weer bij het oude. Joechei!!
Waar waren we gebleven?
Onder andere bijwaar ik op 14 maart naar toe ging met M. Eerst heel fijn gegeten en uitgebreid bijgekletst bij Marci Panis: waanzinnig lekkere biefstuk met rucola en zelfgemaakte frieten voor een habbekrats.
Daarna naar Carré voor een ietwat vervreemdende ervaring. De zaal lag namelijk regelmatig plat, waarna wij elkaar slechts aankeken met een vragende uitdrukking op het gezicht "hebben we iets gemist?" Bij het bier na afloop kwamen we tot de conclusie dat JJ jong is met zijn 27 jaren en waarschijnlijk daardoor zijn programma nog niet in evenwicht heeft. Geen goede balans tussen... ja wat eigenlijk? Belerende vertogen over ontwikkelingshulp, ontroerende verhaaltjes over de kracht van Afrikanen, het neerzetten van typetjes, grove-opmerkingen-over moslims-die-gewoon-gemaakt-moeten-kunnen-worden: er kwam van alles voorbij. Maar het was niet scherp genoeg voor mij, hij nam niet ècht positie in. Hij bleef misschien wel een beetje buiten schot?

In ieder geval moet ik nu stoppen met bloggen want Zoon wil ook wel weer eens wat, zegt hij.

Geen opmerkingen: