vrijdag, november 24, 2006

Seks

Ik zit hier nu ruim een uur helemaal in mijn ééntje aan de bar. "Wat een hopeloos geval" zal iedereen wel denken. Ik bestel nog maar een glas rode wijn (mijn derde?) en steek een sigaret op. Wat is dat toch, waardoor eenzame mannelijke drinkers interessant lijken en vrouwen die precies hetzelfde doen meer een zielige, zelfs hysterische uitstraling hebben? Kan ik dat ongestraft op het patriarchaat schuiven of is er meer aan de hand?
Toen Ingrid me onlangs verzekerde dat het voor iemand zoals ik "zo'n mooie, intelligente, geestige vrouw, waar de seks van afdruipt" toch geen enkele moeite moest zijn om een leuke man aan de haak te slaan, hebben we nog een zeer genoeglijke avond beleefd door haast puberale plannetjes te ontwikkelen over hoe dat nou eens concreet aan te pakken. Daarom zit ik nu hier…
Mwa, tot zover waren de voorbereidingen opwindender te noemen.

Want wat zit er aan potentiëel mannelijks om me heen? Drie aantrekkelijke exemplaren die samen veel plezier hebben, zijn nèt iets te bruin en goed verzorgd om in vrouwen geïnteresseerd te zijn. Dan hebben we daar nog een ruime veertiger met een pafferig, al te blozend gezicht boven afhangende schouders en een flinke buik. Ik zie al uit de verte hoe hij ruikt: of het nou uit een flesje komt of van hemzelf is, het is in ieder geval te sterk. OK, ik heb mijn beste, strakke jaren gehad, dus ik mag een ander niet al te zeer op het uiterlijk beoordelen, maar… Het is dan ook voornamelijk zijn energie waar ik op afknap, bedenk ik me net op tijd. De rest van het aanwezige spul is te jong voor mij (die zien me aankomen!) of duidelijk voorzien. Bovendien: hoe pak je zoiets eigenlijk aan, als je geen prooi maar jager wilt zijn?
Ik herinner me hoe ik onlangs bij de kapper las hoe jonge vrouwen tegenwoordig een man versieren. De eerste vraag die dan gesteld wordt, is bijvoorbeeld "heb je een beetje een lekkere pik?". Jezuschristus, dat krijg ik toch nooit uit mijn strot zonder onmiddellijk in een onbedaarlijke lachbui uit te barsten. En dan kan ik het natuurlijk wel schudden; dat staat gelijk aan geestelijke castratie!
En trouwens, een lekkere pik: wat moet ik daar mee? Aan zo'n orgaan zit nog een heel levensverhaal vast. Ben ik daar in geïnteresseerd? Zelfs maar in onderdelen ervan? Dat verhaal moet je dan aanraken en het raakt jou aan. In latex -eventueel met aarbeiensmaak- gehuld, dringt het zelfs bij je binnen.
Ik kan mezelf in bed (of onder de douche, of in de vrije natuur, of bij de bushalte: ja echt, dat heb ik ook een keer gedaan, dat was met die reclameposter voor bronwater) prima bedienen. Het gaat altijd zoals ik het wil, al zijn de situaties waarin ik verzeild raak soms nog zo onverwacht.
Weet je wat? Ik ga afrekenen, naar huis, lekker douchen, mijn bed verschonen en dan heerlijk genieten van alle seks die nu alweer van me afdruipt.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet echt niet of er zo'n hemelsbreed verschil is tussen vrouwen en mannen op dit punt. Ik herken alvast alle symptomen, zijnde een man. En ook de situaties doen me niet vreemd aan.

Mannen zijn minstens even onzeker wat dit betreft als vrouwen (ernstige, goede, lieve, intelligente, gevoelige, ... mannen, bedoel ik). Kl..tz.kjes vind je uiteraard overal, ook hier in Vlaanderen. En daar is geen 'normaal' mens naar op zoek, geloof je niet?

Ik wens je sterkte, moed en volharding. Natuurlijk is het perfect normaal dat een meisje/vrouw naar de kroeg afzakt op zoek naar gezelschap, babbel, drankje... We leven toch in de tijd van Aquarius, niet? De herkenning was dus heel sterk. Overtuigend. Keep me posted.

By the way: ik mag dan wel iets ouder zijn en een buikje hebben - de zwaartekracht werkt immers ook bij mannen,ahum - dat betekent niet dat mijn geur niet overweldigend zou zijn. Hihi, ...

Ik dank je voor het geduld en de aandacht. Je blog is leuk.

Groeten met de glimlach,

J.
Antwerpen, Vlaanderen, Belgie, Planeet Aarde
(soms toch)

Mathilde Dollekens zei

Johan, ik ben totaal verbluft door je reactie. Je bent de eerste die commentaar levert op wat ik schrijf en niet tot mijn directe "circle" behoort. En dan ook nog uit het buitenland!! Hoe heb je mijn blog in godsnaam gevonden?
Dank in ieder geval voor je woorden. Heftig verhaal trouwens over de wild-west taferelen in je buurt vanavond...

Haemo Royd zei

Ciao matilde che peccato nnon capire l'olandese!

Mathilde Dollekens zei

Si!!!

Mathilde Dollekens zei

Tja, mijn Italiaans is ook niet meer wat het geweest is, maar iets in de trant van : "hallo mathilde, wat jammer dat ik geen nederlands begrijp".