woensdag, augustus 23, 2006

Zomer in Zeeland

Als het goed is komt vanmiddag Leo, het autootje dat ik deel met mijn achterbuurvrouw en collega, terug uit Frankrijk. En als het goed is, vertrekken zoon van dertien en ik dan meteen aansluitend voor een korte kampeervakantie naar Zeeland. Op weg daar naar toe moeten we in Made eerst de nauwelijks gebruikte 4-persoonstent ophalen, die ik via Marktplaats op de kop heb getikt.
Vandaag zou het mooi en warm weer worden, zeiden ze gisteren op het nieuws. Met aan het einde van de dag vooral in Zeeland(!) veel kans op hevige neerslag. Ik zag meteen een beeld van zoon en mij, met die nieuwe onbekende tent in de weer, bijna onzichtbaar voor elkaar door de invallende duisternis, proberend het lawaai van de regenende pijpestelen te overschreeuwen: "Neenee, die stok moet daar helemaal niet doorheen..."
Op televisie ziet zoiets er altijd komisch uit.
Maar Veere, Middelburg en Vlissingen zijn mooie stadjes en de Deltawerken moeten nodig eens aanschouwd worden. Een dagje Antwerpen of Gent zou ook nog zomaar kunnen.
Een wandeling langs het strand bij Oostkapelle. De week vliegt vast voorbij. En als het echt ondraaglijk nat blijkt te zijn, rijden we in twee uur weer naar Amsterdam.
De duikbril gaat mee, maar de blog blijft thuis!

Geen opmerkingen: