dinsdag, januari 16, 2007

Kill Bill I & II

Zondag met Zoon genoten van de twee laatste films van geniale Quentin: die vent is aangenaam gestoord! Jackie Brown deed me ooit bij het verlaten van de bioscoop een dikke decimeter boven de grond zweven van gelukzaligheid, maar de glorieuze wraaktocht van Uma is ook niet mis. En dan vooral hoe dat verhaal verteld en in beeld gebracht wordt... fantastisch: letterlijk en figuurlijk. Prachtige gevechtsscènes, humoristische special effects, een bijzondere rol voor vrouwen, gebruik van zwart-wit en kleur, etc. etc. Achteraf gezien wel jammer dat ik de films gezien heb op mijn kleine televisie in plaats van op een groot scherm in een bioscoop. Ik heb me teveel laten leiden door negatieve recensies. Beter was het geweest om te denken: de nieuwste Tarantino moet je gezien hebben.
En zo zijn er natuurlijk meer belangwekkende regisseurs. Vandaar mijn voornemen om vanaf nu elke week minstens één keer naar de film te gaan. Op woensdag- of donderdagavond, omdat ik dan geen huishoudeljke verplichtingen heb ten opzichte van Zoon of Dochter. En dan ga ik er -als alles goed gaat- mooie stukjes over schrijven op deze blog.

Geen opmerkingen: