zaterdag, januari 06, 2007

Proost

Ik zit met Zus aan de bar van de Waag. We hebben net op het nippertje van de middag vier prachtige kledingstukken gekocht (allemaal voor 50% van de oorspronkelijke prijs!), die Zus tot de mooie, elegante vrouw omtoverden die ze natuurlijk altijd al –op een bedekte manier- was geweest. We heffen het glas: zij een witbier met schijfje citroen, ik een Pouilly Fumé. We hebben het verdiend en we gaan ervan genieten!
"Als je ‘proost’ zegt, moet je elkaar aankijken," zegt Zus "anders heb je zeven jaar lang slechte seks."
Dit is volkomen nieuw voor mij, maar aangezien ik niet eens meer weet hoe lang het geleden is, lijkt het me een goed idee om deze regel op te volgen. Dus probeer ik haar blik te vangen. Tevergeefs: ze draait steeds haar hoofd weg.
"Wat doe je nou?" vraag ik.
"Beter zeven jaar slechte seks, dan helemaal geen seks, toch?!!!"
Haar ogen glimmen van de pret en ze neemt een paar flinke teugen van haar bier.
Tja, zo kun je er ook tegenaan kijken...

Geen opmerkingen: