zondag, januari 07, 2007

Vakantie voorbij

De laatste dag voordat school weer begint... Ik heb ècht geprobeerd om vandaag om 9 uur op te staan (al een pietsje meer in de richting van 7 uur, dan de vele verslapen ochtenden hiervoor), maar het lukte niet. Als ze mij m'n gang lieten gaan, lag ik er 's nachts nooit voor tweeën in: aan het eind van de avond kom ik pas echt tot leven. Dan vind ik de rust om eindelijk eens in dat boek te duiken of zie ik er de lol van in om de koelkast helemaal schoon te maken en de was op te vouwen in mooie stapeltjes. Kan ik niet helpen, gaat geheel buiten mij om. Het liefst zou ik na een paar uur slapen 's morgens vroeg opstaan en 's middags siësta houden. Mediterrane leefstijl.
Anyway. Had me voorgenomen om de tweede week van de vakantie heel veel achterstallig nakijkwerk weg te werken, zodat ik met een geheel schone lei kon beginnen in het Nieuwe Jaar. Het is me niet gelukt. Net zoals het er niet van gekomen is om mijn hele huis op te ruimen, de administratie te ordenen, alle ongebruikte kleren naar de Voedselbank te brengen en nog wat van die praktische zaken, die ik maar wat graag laat liggen, terwijl ik zeg dat ik het zo verschrikkelijk druk heb. Is ook zo. Maar er zullen vast van die geweldige carrièrevrouwen zijn die àlles voor elkaar krijgen en daar dan ook nog een boek over schrijven.
Boeien. Ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik heb veel lieve, dierbare mensen om me heen gehad. Ik heb gefeest, gelachen en gedronken. Ik heb gelezen, geschreven en mooie muziek geluisterd. Ik heb gedroomd. Ik kan er wel weer een tijdje tegen.

Geen opmerkingen: