zaterdag, juli 28, 2007

Stop de Gouden Kooi

Als je eenmaal aan de digitale handtekeningenacties begint, dan ook maar even goed doorpakken, vind ik. Dus toen ik vanmiddag in de nrc.next van afgelopen donderdag het adres vond van Stop de Gouden Kooi, dacht ik: "huppetee, weg ermee" en surfde er met gezwinde spoed naar toe om mijn steun te betuigen.
Blijkt het helemaal niet meer nodig te zijn! De initiatiefnemers hebben een telefoontje gekregen van RTL Nederland met daarin de volgende mededelingen:
-DGK gaat uitgezonden worden op RTL5 om 20.00 uur in de avond;
-DGK zal niet meer live te volgen zijn via internet;
-Op tv zal er geen sex en/of geweld te zien zijn.
Zo zie je maar waar maatschappelijke verontwaardiging gekoppeld aan een handtekeningenactie toe kan leiden...
(Eigenlijk snap ik niet waarom ze hiermee genoegen nemen. Als je wil dat iets stopt, ga je toch door, totdat je dàt bereikt hebt?)

Geen opmerkingen: