zaterdag, april 14, 2007

Faapopole Siuta

Dit is Siuta (ik denk dat Faapopole haar achternaam is): is het geen mooie lieverd? Mijn credit card "doet" het weer en vanochtend ben ik dan eindelijk -via Kiva- met een lening van $ 25 businesspartner geworden van deze Zuid-Pacifische schone, die op het eiland Samoa een eigen bedrijfje wil starten. In totaal heeft ze $ 850 nodig en toen ik zoëven nog een keer Siuta's site checkte, bleek dat ze inmiddels aan dat bedrag is gekomen! Dus binnenkort kan ze beginnen met de productie en verkoop van bronwaterijs: geweldig.
De verwachting is dat ze binnen 12-16 maanden het geleende geld aan mij (en alle anderen natuurlijk ook) terug zal betalen. Met de winst uit haar eigen bedrijfje zal ze o.a. haar kinderen naar school kunnen laten gaan.
Binnenkort kan ik nieuws verwachten over de voortgang en daar ga ik hier natuurlijk over berichten. Eerlijk gezegd denk ik dat ik in de nabije toekomst nog veel meer geld ga lenen aan zulke dappere ondernemende vrouwspersonen. Want: petje af, dames!!

Geen opmerkingen: