maandag, april 02, 2007

Weekend

Dit zie je tegenwoordig als je op station Zuid in Amsterdam staat te wachten op de trein naar Eindhoven. Ik vond het wel uitermate futuristisch...
Iets meer dan vijf jaar geleden vertrok ik bijna dagelijks vanaf dit zelfde perron naar mijn werk en keek uit over braakliggend terrein. Dit is ervoor in de plaats gekomen.
En toen stopte de trein...

En dit is weer van een geheel andere orde.
Want je zal als kind toch maar zo'n boomhut hebben: in een magnolia, waardoor je ongeveer drie weken per jaar een bloeiend sprookjeskasteel tot je beschikking hebt! Neef en Nichten in Eindhoven hebben dat voorrecht. Ik ben jaloers.
Verder was het een enerverend weekend met eerst veel alcohol en nicotine en omgekeerd evenredig veel slaap. Daarna spa-rood en lekker eten met Broers en Zus. "Tussendoor" nog paardgereden op Ietje...
De bewegende beelden volgen pas op mijn 80ste verjaardag, zodat ik dan verbaasd kan uitroepen: "Ben ik dat? Ach welnee, dat kàn ik niet zijn. Zo dik en onhandig ben ik toch nooit geweest??!!"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

spierpijn gehad?

Mathilde Dollekens zei

echt wel, tot gisteren nog: vooral aan de binnenkant van mijn bovenbenen!